söndag 27 september 2009

Bemötande!


Först vill jag be om ursäkt för blixten som skymmer en del av texten på skylten, som återfinns på Westerville Public Library. Att jag ändå vill lyfta in den beror på att jag tycker att budskapet på den är så viktigt: "Our personal sense of what is valuable doesn´t matter unless it matches that of our customers". How is that for a motto?
Förmodigen är det så att många hos oss idag skulle rynka på näsan åt en sådan inställning gentemot våra biblioteksbesökare, rätta mig gärna om jag har fel!

Vid vårt besök berättade bibliotekschefen Don Barlow, om den "no-list" man också arbetar med på biblioteket. Den går helt enkelt ut på att man samlar besökarnas eventuella invändningar mot regler som tillämpas på biblioteket, och tar dem som underlag för att överväga de ifrågasatta reglerna en gång till.

Med detta inlägg menar jag inte att man alltid måste lägga sig helt platt för alla invändningar från besökare/kunder/låntagare, men jag tycker att förhållningssättet vittnar om en stor respekt för bibliotekets besökare, som det finns alla skäl att ta efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar